|
Káva chráni pečeň pred cirhózou |
|
|
|
Podľa kalifornských vedcov môže pitie kávy ochrániť konzumentov alkoholu od cirhózy pečene.
U ľudí, ktorí pijú alkohol a súčasne vypijú jednu šálku kávy denne, sa zistilo o 20 percent nižšie riziko cirhózy pečene než u tých, ktorí kávu nepijú vôbec. U tých, ktorí vypijú za deň dve až tri šálky, sa toto riziko znižuje o 40 percent, zatiaľ čo štyri a viac šálok kávy denne znižuje riziko cirhózy pečene až o 80 percent. Pitie čaju v tomto smere nemá nijaký účinok, čo naznačuje, že zložkou, ktorá chráni pečeň pred cirhózou, nie je kofeín. Vedúci výskumu, doktor Arthur L. Klatsky, však upozorňuje, že výsledky štúdie nie sú odporúčaním, aby ľudia konzumujúci alkohol začali pre pocit ochrany zdravia piť kávu. Samotné pitie alkoholu, varuje, má okrem poškodenia pečene aj mnoho ďalších vážnych následkov. |